Τελευταία Νέα

"Έχω δει συμπατριώτες μου να χαροπαλεύουν από τους ξυλοδαρμούς"

O πρόεδρος των Ενωμένων Αφγανών Ελλάδας μιλά στο metrogreece.gr
Ο Ρεζά Γκολαμί ήρθε από το Αφγανιστάν το 2006 σε ηλικία 17 ετών επειδή δεν άντεχε να ζει υπό καθεστώς των Ταλιμπάν, η παρουσία των οποίων ήταν αρκετά έντονη ακόμη και μετά το τέλος του εμφυλίου. Στον πόλεμο έχασε τη μητέρα του και τους θείους του ενώ τα αδέρφια του διασκορπίστηκαν ανά τον κόσμο. Σήμερα είναι πρόεδρος των Ενωμένων Αφγανών Ελλάδος και αγωνίζεται καθημερινά για τα δικαιώματα των μεταναστών. Ο 25χρονος μετανάστης μίλησε στο metrogreece.gr για την δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες από τη δράση της Χ.Α και για τη σύλληψη των στελεχών της.

Ποια προβλήματα αντιμετωπίζεις ως μετανάστης με τη δράση της Χ.Α.;
Zω στην Ελλάδα τα τελευταία επτά χρόνια. Στο διάστημα αυτό δεν έχω πέσει θύμα ρατσιστικής βίας, αλλά το έχουν βιώσει πολύ έντονα αρκετοί φίλοι και συμπατριώτες μου. Ως πρόεδρος των Αφγανών, είμαι πολύ κοντά στα θύματα της ρατσιστικής βίας και έρχομαι συνεχώς αντιμέτωπος με δύσκολες καταστάσεις. Έχω δει ανθρώπους να χαροπαλεύουν από το ξύλο ή να τους έχουν σπάσει κάποια μέλη του σώματος τους. Δυστυχώς, όσες καταγγελίες κι αν κάνουμε στην αστυνομία, πέφτουν στο κενό
Προσωπικά, έχω βιώσει τη λεκτική βία από μέλη της Χ.Α όταν πήγαν να βάλουν φωτιά σε ένα χώρο προσευχής για τους μουσουλμάνους. Με την δράση της Χ.Α θεωρώ ότι κάθε πολίτης της χώρας αυτής έχει πρόβλημα, εδικά όταν προέρχεται από μια άλλη χώρα. Κάποιοι Έλληνες, δυστυχώς, αδυνατούν να καταλάβουν πόσο έχει βασανιστεί ένας μετανάστης ώσπου να φτάσει εδώ. Προσωπικά, έχασα τη μητέρα μου και τις πρώτες μέρες που ήρθα στην Αθήνα ζούσα στο δρόμο, στα Προπύλαια. 
Θεωρείς πως μετά τα τελευταία γεγονότα η κατάσταση στους δρόμους θα είναι λιγότερο επικίνδυνη για τους μετανάστες;
Πιστεύω πως η σύλληψή τους είναι σίγουρα κάτι θετικό για την ασφάλεια των μεταναστών, ωστόσο θεωρώ πως η εξέλιξη αυτή δεν επηρεάζει θετικά μόνο το συγκεκριμένο κομμάτι της κοινωνίας. Ο ρατσισμός δεν έχει να κάνει μόνο με την εθνικότητα, αλλά έχει να κάνει και με την ελευθερία έκφρασης και οτιδήποτε διαφορετικό. 
Η δολοφονία του Παύλου Φύσσα στο Κερατσίνι και του Σαχζάτ Λουκμάν στα Πετράλωνα αποδεικνύουν πως τα μέλη της Χ.Α. διακατέχονται από ένα άσβεστο μίσος το οποίο δεν ξέρουμε ποιον θα παρασύρει στο πέρασμά του. 
Πιστεύεις πως οι βουλευτές και τα μέλη της Χ.Α θα έπρεπε να έχουν συλληφθεί νωρίτερα;
Θεωρώ πως η δικαιοσύνη έπρεπε να δράσει νωρίτερα διότι οι μάσκες αυτών των ανθρώπων είχαν πέσει προ πολλού. Ήδη είχαν χαθεί ζωές, αλλά ακόμη και η καθυστερημένη απόφαση της πολιτείας να τους οδηγήσει στη δικαιοσύνη, μου δίνει ελπίδα για το μέλλον στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κοινότητα Ενωμένων Αφγανών Ελλάδος (A.FG.U.GR) Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Από το Blogger.